_MG_7383_edited_edited.jpg

BØRN & UNGE

SØNDAG FOR BØRN & UNGE

Her kan du se hvilke tilbud vi har hver eneste søndag til børn under gudstjenesten.

Hvis du har spørgsmål til noget angående børne- eller teen-området, kontakt lederen af børnekirken Jane Baumgartner på jane@valgmenighed.dk

Jane square.jpg
Minikirke 0-2år
_MG_7337.jpg

MINIKIRKE: 0-2år

Under prædikenen er der mulighed for, at de yngste sammen med en forælder kan lege i Frirum. Her er der masser af legetøj og en skærm, så de voksne kan følge med i og lytte til, hvad der sker i Kirkesalen.

Før nadveren indstiftes, går vi ind til gudstjenesten igen.

29589683917_92fc4ff65f_c.jpg

NOAHS ARK: 3-6år

I Noahs Ark ønsker vi at give børnene en god oplevelse med at komme i kirke - lade dem føle at kirken også er deres. Vi vil tilbyde børnene en børnekirke, hvor der er en god atmosfære med tryghed og tillid. Her ønsker vi, at den kristne tro bliver formidlet til alle fem sanser på en måde, der passer til børnenes alder.

Forældre er meget velkomne for at skabe tryghed for barnet. Vi oplever, at børnene kun fra en base af tryghed kan tage imod invitationen til relationer med de andre børn og det glade budskab om, hvem Jesus er for dem.

For forældre er der en facebookgruppe ” Noahs ark forældregruppe (ÅVM)”, hvor øvrig relevant information om kirkens aktiviteter for børn i Noahs ark alderen vil fremgå.

Noahs Ark 3-6 år
_MG_7383.jpg

BATALJONEN: 0.-3.KLASSE

Vi mødes i Bataljonen under alle formiddagsgudstjenester! Vi vil lave børnekirke, der er sjov og giver mening for dig i 0. - 3. kl. Desuden ligger vi vægt på at målrette aktiviteterne, så både drenge og piger kan lave det de allerbedst kan lide! Vi ønsker, at børnene i Bataljonen gennem aktiviteter og samtale, må knytte relationer med hinanden.

Vi har ca. 30 min. sammen hver gang, hvor vi lytter til undervisning, typisk formidlet gennem skuespil, fortællinger eller dukketeater. Vi taler sammen, laver aktiviteter, synger og beder sammen. Derudover afholder vi konkurrencer, hygger og tager nogle gange en fodboldkamp.

For forældre er der en facebookgruppe ” Bataljon forældregruppe (ÅVM)”, hvor øvrig relevant information om kirkens aktiviteter for børn i Bataljon alderen vil fremgå.

Bataljonen 0.-3. klasse
Frisbee 4.-6. klasse
_MG_7313.jpg

FRISBEE: 4.-6. KLASSE

I Frisbee undersøger vi hvordan det er at være kirke, når man går i 4-6. klasse. Indtil videre har vi opdaget, at det blandt andet er skøre lege, snak om tro, bibellæsning, bøn, hygge og masser af sjove ledere! Her er plads til alle!

Vi mødes både om søndagen og hver anden tirsdag i lige uger!

For forældre findes der en facebookgruppe ”Frisbee forældregruppe (ÅVM)”, hvor den daglige kommunikation mellem Frisbee og forældre i det væsentlige foregår.

Kontaktperson: Filip Arnbjerg filip@valgmenighed.dk” .

teens.jpg

SØNDAG FOR TEENAGERE

Teenklubben mødes hver søndag formiddag under gudstjenesten kl. 10, hvor vi har god plads til både spørgsmål og refleksion, hvad angår de store spørgsmål i livet med Gud og med hinanden. Alle er velkomne – så tag gerne en ven med!

Herudover mødes Teenklubben hver onsdag aften kl 19-21 i Aarhus Valgmenighed, Mjølnersvej 6, 8230 Åbyhøj.

Aktuelle informationer kan findes i gruppen “ÅVM Teenklub” på Facebook.

Søndag for Teens
_MG_7324.jpg

BØRNELOUNGE

Til gudstjenesten kl. 12.30 er der åbent i vores Børnelounge. Der vil være fri sodavand og chips – og mulighed for at hyggesnakke med andre børn, spille bordtennis, spil eller lave noget kreativt. Der er ikke voksenopsyn – så mindre børn skal helst ledsages af forælder.

Børnelounge
Hverdag for børn og teens

HVERDAG FOR BØRN & UNGE

I hverdagene er der også tilbud til børn og teens i Aarhus Valgmenighed. Se herunder hvilke muligheder der er. Hvis du har nogen spørgsmål til os, så kontakt Jane Baumgartner på mail jane(at)valgmenighed.dk

Frisbee

Klubtilbud til børn i 4-6. klasse tirsdage i lige uger kl. 18.30-20.30. Mødes på Mjølnersvej 6, 8230 Åbyhøj. Aftenernes indhold varierer med forskellige aktiviteter - men der er (næsten) altid god tid til bordtennis, hygge med lederne, kage og andagt. Inviter gerne en ven med!

Frisbee%202_edited.jpg

Teenklub

For teenagere i alderen 7-10 klasse er der Teenklub hver onsdag kl 19-21. Vi mødes på Mjølnersvej 6, 8230 Åbyhøj. Vi har god plads til både sjov og alvor – og fællesskab med hinanden og med Gud er i fokus.

Husk vi også mødes hver søndag formiddag kl 10 under gudstjenesten.

For forældre findes der en facebookgruppe ”ÅVM Teenklub”, hvor den daglige kommunikation mellem forældre og Teenklub foregår. Aktuelle informationer findes her.

Kontaktperson: Christian Nielsen christian@valgmenighed.dk.

Teenklub%202_edited.jpg

UNGVM

UngVM er et ungdomsfællesskab i Aarhus Valgmenighed for unge mellem 16 og 20 år. Vi mødes ugentligt og deler liv med hinanden, snakker om de store og små spørgsmål i livet, hygger, beder, griner og drikker kakao sammen.
Vi er et fællesskab hvor Jesus er i fokus, hvor vi fordyber os i biblen og ønsker at blive klogere på hvorfor og hvordan Guds ord er relevant ind i vores hverdag.

Der er UngVM hver onsdag kl 19.30 i Aarhus Valgmenighed. Se mere på facebookgruppen UngVM.

Kontaktoplysninger på lederne:

Samuel Neve (31393280)

teens.jpg

Bataljonklubben

Bataljonklubben mødes 3 tirsdage her i foråret 2024 kl. 17-18.30. De præcise datoer fremgår af kirkens kalender. Vi starter med en lækker snack og fortsætter med sjove og skøre aktiviteter og slutter med at spise pizza sammen. Der er altid plads til at tage en ven med!

Bataljonklubben.png